ClickCease
Priser: Exkl. Moms  
  • Inkl. Moms
  • Exkl. Moms
  • Båda

Vanliga frågor

faktura & betalning

  • Hur betalar jag och vad kostar det?

    Våra priser visas alltid exklusive moms.

    Frakt

    Frakt inklusive eventuella emballagekostnader visas direkt i kundkorgen på avsparrningsprodukter.se. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 235:-. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.

    Betalningssätt

    Hos oss kan du betala via faktura eller i förskott. Faktura Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir Avsparrningsprodukter.se egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.

    Dröjsmålsränta

    Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.

Vanliga frågor om Farthinder

  • Jag söker efter någon form av farthinder som är lätt att plocka bort och återmontera beroende på årstid. Det läggs ut på vårkanten när snön släpper och tas bort inför vintern så det inte körs sönder då snöröjning utförs.
  • Går dessa att användas på grusväg?
    Ja, samtliga farthinder passar bra på asfalt samt grusväg.

Beställning

  • Vad händer när jag gör en beställning?

    När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

    Kreditbedömning

    Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

  • När får jag min vara och hur?

    Leveranstid
    Våra artiklar tillverkas efter beställning och leveranstiden är ca 14 arbetsdagar. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.

    Leverans
    Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.
    Vi använder oss av DPD för att se till att dina varor kommer tryggt fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan 08.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.
    Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i NL-09.
    Om du har ett eget transportavtal med någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.
    Avisering av gods 
    Avisering är ett tillval ni som kund kan välja aktivt för att transportören ska kontakta mottagaren för en överenskommelse om leveransdag.
    Det finns tre typer av kontaktvägar till mottagaren:
    1    SMS - Enbart om det finns ett fullständigt mobiltelefonnummer
    2    - Mottagaren får ett SMS med en föreslagen dag. Är mottagaren nöjd med leveransdag svarar mottagaren med ett OK på det mottagna SMS:et senast klockan 19.00 samma dag.
    3    - Om dag och tid inte passar måste mottagaren ringa till Aviseringen och där bestämma ny leveransdag eller avhämta på terminal.
    4    Fast telefon - Enbart om det inte finns ett fullständigt mobiltelfonnummer
    5    Brev - Om mottagaren inte kan nås kommer ett brev automatiskt att skickas till mottagaren.
    För leverans till privatperson är tillvalet obligatoriskt.
    Transportförsäkring      
    Alla produkter skickade med Avsparrningsprodukter.se fraktavtal är försäkrade. Om transporten sker med ert eget transportavtal måste ni själva försäkra godset.

  • Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

    Kontrollera alltid ditt gods
    När du får din leverans från oss är det mycket viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktsedeln. Synliga skador måste noteras direkt på fraktsedeln vid mottagandet för att erhålla ersättning eller ny produkt.
    Dolda skador måste anmälas omgående, dock senast inom sju dagar för att ersättning från transportföretaget ska utgå, därefter förfaller alla möjligheter till ersättning. Om transporten har skett på ditt eget fraktavtal kontaktar du din transportör och anmäler skadan själv.

"Läs Mer"

Övriga frågor

  • Vad mer bör jag veta?

    Ansvarsbegränsning  
    Avsparrningsprodukter.se ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

    Reservationer  
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i katalogen.
    Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt fel utanför vår kontroll.

    Leveransförseningar
    Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att makulera ordern. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.


    Rabatter och erbjudanden
    Vi har kontinuerligt pågående produktkampanjer och andra erbjudanden. Dessa kampanjer och erbjudanden gäller var för sig. Vid eventuella rabatt- eller kampanjkoder kan dessa utnyttjas på vårt standardsortiment och ordinarie priser.

Returer & Öppet köp

  • Öppet köp & ångerrätt i 14 dagar

    Du som kund hos oss på Snelder Gruppen AB har 14 dagars öppet köp/ångerrätt. Öppet köp och ångerrätt gäller inte för specialbeställda varor* 
    Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Varan måste vara i oförändrat skick för att du ska kunna ångra köpet. Alla eventuella tillbehör måste finnas med vid returen samt originalemballage till Snelder Gruppen AB.

    * Till exempel tryck eller måttanpassade varor

    Om du ångrar din beställning eller delar av den och önskar returnera, gör du detta på egen bekostnad .

    Godkända returer:

    • Vi accepterar returer för berättigade produkter, med undantag för specialtillverkade produkter såsom tryck eller skräddarsydda varor.
    • Returer måste initieras inom 14 dagar från leveransdatumet.


    Returmetod:

    •     Returer måste skickas tillbaka till oss per post via exempelvis Postnord, DHL, Schenker.
    •     Kunden ansvarar för fraktkostnaderna för returen.


    Skick på produkten:

    •     För att vara berättigad till retur måste produkten vara i nyskick.
    •     Produkten bör vara oanvänd, oskadad och i sitt originalförpackning.


    Återbetalningsavgift:

    •     En återbetalningsavgift på 10% av produkternas pris kommer att dras av från återbetalningsbeloppet.
    •     Denna avgift täcker kostnaderna för att behandla returen och återställa produkten.


    Returprocess:

    •     För att initiera en retur, vänligen kontakta vårt kundsupportteam på [info@avsparrningsprodukter.se].
    •     Ange dina beställningsuppgifter, anledningen till returen och begär ett returautorisationsnummer (RMA).
    •     Märk tydligt RMA-numret på utsidan av paketet när du returnerar produkten.


    Återbetalningar:

    •     När vi mottar den returnerade produkten och verifierar dess skick, kommer vi att behandla återbetalningen.
    •     Återbetalningar kommer att utfärdas inom 14 dagar till det ursprungliga betalningssättet som användes vid köpet.
    •     Var vänlig och ge flera arbetsdagar för att återbetalningen ska synas på ditt konto.


    Produkter som inte kan returneras:

    •     Specialtillverkade produkter, inklusive tryck eller skräddarsydda varor, är inte berättigade till retur, om de inte levererades skadade eller defekta.


    Skadade eller defekta produkter:

    •     Om du mottar en skadad eller defekt produkt, kontakta omedelbart vårt kundsupportteam.
    •     Vi kommer att ordna med en ersättning eller återbetalning, beroende på ditt önskemål.

    Observera: Vår returpolicy kan ändras utan föregående meddelande. För den senaste informationen om returer, vänligen besök vår webbplats eller kontakta vårt kundsupportteam.

    Vi uppskattar din förståelse för vår returpolicy och samarbete med att följa de angivna riktlinjerna. Om du har några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vårt kundsupportteam. Vi finns här för att hjälpa dig.

  • Returer & Öppet köp

    Du som kund hos oss på Snelder Gruppen AB har 14 dagars öppet köp/ångerrätt. Öppet köp och ångerrätt gäller inte för specialbeställda varor* 
    Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Varan måste vara i oförändrat skick för att du ska kunna ångra köpet. Alla eventuella tillbehör måste finnas med vid returen samt originalemballage till Snelder Gruppen AB.

    * Till exempel tryck eller måttanpassade varor

    Om du ångrar din beställning eller delar av den och önskar returnera, gör du detta på egen bekostnad .

    Godkända returer:

    • Vi accepterar returer för berättigade produkter, med undantag för specialtillverkade produkter såsom tryck eller skräddarsydda varor.
    • Returer måste initieras inom 14 dagar från leveransdatumet.


    Returmetod:

    •     Returer måste skickas tillbaka till oss per post via exempelvis Postnord, DHL, Schenker.
    •     Kunden ansvarar för fraktkostnaderna för returen.


    Skick på produkten:

    •     För att vara berättigad till retur måste produkten vara i nyskick.
    •     Produkten bör vara oanvänd, oskadad och i sitt originalförpackning.


    Återbetalningsavgift:

    •     En återbetalningsavgift på 10% av produkternas pris kommer att dras av från återbetalningsbeloppet.
    •     Denna avgift täcker kostnaderna för att behandla returen och återställa produkten.


    Returprocess:

    •     För att initiera en retur, vänligen kontakta vårt kundsupportteam på [se@flexibarrier.com].
    •     Ange dina beställningsuppgifter, anledningen till returen och begär ett returautorisationsnummer (RMA).
    •     Märk tydligt RMA-numret på utsidan av paketet när du returnerar produkten.


    Återbetalningar:

    •     När vi mottar den returnerade produkten och verifierar dess skick, kommer vi att behandla återbetalningen.
    •     Återbetalningar kommer att utfärdas inom 14 dagar till det ursprungliga betalningssättet som användes vid köpet.
    •     Var vänlig och ge flera arbetsdagar för att återbetalningen ska synas på ditt konto.


    Produkter som inte kan returneras:

    •     Specialtillverkade produkter, inklusive tryck eller skräddarsydda varor, är inte berättigade till retur, om de inte levererades skadade eller defekta.


    Skadade eller defekta produkter:

    •     Om du mottar en skadad eller defekt produkt, kontakta omedelbart vårt kundsupportteam.
    •     Vi kommer att ordna med en ersättning eller återbetalning, beroende på ditt önskemål.

    Observera: Vår returpolicy kan ändras utan föregående meddelande. För den senaste informationen om returer, vänligen besök vår webbplats eller kontakta vårt kundsupportteam.

    Vi uppskattar din förståelse för vår returpolicy och samarbete med att följa de angivna riktlinjerna. Om du har några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vårt kundsupportteam. Vi finns här för att hjälpa dig.