Priser: Exkl. Moms  
  • Inkl. Moms
  • Exkl. Moms
  • Båda

Beställning

  • Vad händer när jag gör en beställning?

    När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

    Kreditbedömning

    Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

  • När får jag min vara och hur?

    Leveranstid
    Våra artiklar tillverkas efter beställning och leveranstiden är ca 14 arbetsdagar. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.

    Leverans
    Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.
    Vi använder oss av DPD för att se till att dina varor kommer tryggt fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan 08.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.
    Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i NL-09.
    Om du har ett eget transportavtal med någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.
    Avisering av gods 
    Avisering är ett tillval ni som kund kan välja aktivt för att transportören ska kontakta mottagaren för en överenskommelse om leveransdag.
    Det finns tre typer av kontaktvägar till mottagaren:
    1    SMS - Enbart om det finns ett fullständigt mobiltelefonnummer
    2    - Mottagaren får ett SMS med en föreslagen dag. Är mottagaren nöjd med leveransdag svarar mottagaren med ett OK på det mottagna SMS:et senast klockan 19.00 samma dag.
    3    - Om dag och tid inte passar måste mottagaren ringa till Aviseringen och där bestämma ny leveransdag eller avhämta på terminal.
    4    Fast telefon - Enbart om det inte finns ett fullständigt mobiltelfonnummer
    5    Brev - Om mottagaren inte kan nås kommer ett brev automatiskt att skickas till mottagaren.
    För leverans till privatperson är tillvalet obligatoriskt.
    Transportförsäkring      
    Alla produkter skickade med Avsparrningsprodukter.se fraktavtal är försäkrade. Om transporten sker med ert eget transportavtal måste ni själva försäkra godset.

  • Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

    Kontrollera alltid ditt gods
    När du får din leverans från oss är det mycket viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktsedeln. Synliga skador måste noteras direkt på fraktsedeln vid mottagandet för att erhålla ersättning eller ny produkt.
    Dolda skador måste anmälas omgående, dock senast inom sju dagar för att ersättning från transportföretaget ska utgå, därefter förfaller alla möjligheter till ersättning. Om transporten har skett på ditt eget fraktavtal kontaktar du din transportör och anmäler skadan själv.

  • Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?

    Transportskador
    Om något har skadats under transporten kontakta oss så hjälper vi dig. Se även ovan, Kontrollera alltid ditt gods.

    Garantier 
    Våra produkter har 3 års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning.

    Öppet köp
    Du har rätt att inom en vecka returnera varan i oanvänt skick och med originalemballage. Vid köp av större kvantiteter rekommenderas att först beställa ett prov. Öppet köp gäller enbart på vårt ordinarie sortiment och därmed inte för specialbeställda produkter. Kontakta alltid oss på Avsparrningsprodukter.se för vidare instruktioner innan du returnerar din vara. Här står du som köpare för fraktkostnaden.